donderdag 4 december 2014

Merry Christmas

Goedemorgen lieve lezers,

Vandaag hebben we de 1e blogpost van deze maand van Gastdesigner
Hella Mellema,
Ook bekend van Leuke Stempels en tevens een van onze designers van het PanPastel blog.
Persoonlijk vind ik het werk van Hella altijd erg inspirerend.
Ken je Hella "nog" niet, hieronder stelt ze zich aan je voor 
en daarna mogen we van haar werk genieten. 

Hallo allemaal.
Deze maand mag ik een paar bijdrages leveren aan dit mooie en inspirerende blog als gastdesigner.
Laat ik me eerst even kort voorstellen.
Ik ben Hella Mellema, woon en werk samen met mijn man Michiel in het mooie Nijverdal in het oosten van het land. Hier runnen wij een verlichtingsspeciaalzaak met sinds ruim een jaar een aparte afdeling met stempels en aanverwante artikelen onder de naam: Leuke Stempels.
Hier verkopen wij onder andere producten van Craftlines, waaronder ook IndigoBlu stempels en Faber Castell Gelatos.  Sinds 2006 ben ik besmet met het stempelvirus. Stempelen is voor mij dé hobby omdat het zo veelzijdig en verrassend is. Iedere keer weer nieuwe technieken en producten om te proberen. Het blijft me fascineren dat je met 1 stempel zo ontzettend veel verschillende stijlen kaarten en werkstukken kunt maken. Geef 50 mensen allemaal dezelfde stempel en ze zullen allemaal hun eigen unieke kaart/creatie er mee maken. Deze maand laat ik jullie 2 totaal verschillende creaties van me zien, welke ik allebei ontzettend leuk vind om te doen.
Ik hoop dat jullie er van genieten en misschien inspiratie op kunnen doen.

 


Voor deze kaart ben ik met een correspondentiekaart begonnen.
Ik heb aan de onderkant een stukje afgeplakt met een strookje gescheurd maskertape, langs dat randje heb ik gesponst met Distressinkt Gathered Twigs. En toen het strookje masker tape iets verlegd naar boven en opzij en nogmaals er langs gesponst met Gathered Twigs.
Strookje masker tape voorzichtig verwijderen en bewaren.
Nu stempel je het edelhert/rendier van IndigoBlu “Looks Like Rain, Dear” 
met Stazon Spiced Chai 
en je stempelt het edelhert/rendier ook nogmaals op een stuk maskertape 
welke je uitknipt.
Hiermee masker je je rendier op je correspondentiekaart. En ook plak je nu je strookje maskertape weer aan de onderkant over je “sneeuwstrook”

Uit een nieuw stukje maskertape heb ik een cirkel van 5cm doorsnee gestanst en deze rechts boven aan de kaart geplakt. 
Toen ben ik de rest van de kaart gaan sponzen met Distressinkten 
Tumbled Glass, Stormy Sky en Chipped Saphire. 
Beginnend met de lichtste kleur en daarna de middenkleur er over heen, maar niet helemaal tot het midden sponzen en daarna met de donkerste kleur alleen de randen nog sponzen ( je maskertape onderlangs verwijder je voor deze 3de stap zodat je je “sneeuw” ook een beetje kleurt langs de randen.
Nu plak je de maskertape onderlangs weer terug en verwijder je de cirkel van maskertape.
Met Stazon Ganache stempel je IndigoBlu “Bare Forest I”
zodanig dat je onderlijn van de stempel op je maskertape onderlangs gestempeld wordt en je “maan” nog wel door de bomen te zien is.
Nu haal je al je maskertapes weg en ga je je rendier/Edelhert inkleuren.( ik heb hiervoor pastelpotloden gebruikt en geurloze terpentine.)
Stempel de tekstcirkel van de IndogBlu “Looks like Rain, Dear” 
op een klein stukje correspondentiekaart met Stazon Ganache 
en kleur het met distressinkt. 
Uitstanzen met een cirkelpons en een koortje erdoor. 
De kaart snij je op maat langs de lijnen van “Bare Forest I” 
Alles matten op wit en daarna op een donkerbruine kaart bevestigen.


Ik vond het leuk om deze kaart met jullie te delen en ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren met deze IndigoBlu stempels.


Tot de volgende keer,

Groetjes
Hella


Hella dank je voor deze prachtige bijdrage en we kijken nu al uit naar je volgende creatie.

Follow Me on Pinterest

5 opmerkingen:

Veerle - A colored mind zei

Een hele mooie sfeervolle kaart, ik kijk uit naar je volgende creatie.

Wenda zei

Schitterende kaart, heel mooi

Wenda zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Wenda zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
3dnadia zei

Prachtig kaartje heb je gemaakt

Groetjes Nadia